به احتمال زیاد شما هم شنیده‌اید که سفر کردن در سلامت روان تاثیرگذار است، اما چه دلایلی وجود دارد که ما این تأثیرگذاری را باور داشته باشیم. در ادامه به دلایل بسیاری اشاره خواهیم کرد که نشان می‌دهد سفر تا چه اندازه می تواند باعث شادابی و نشاط روحی شما باشد.
  • کاهش استرس
گاهی دغدغه ها و مشکلات روزانه باعث می شود که در زندگی دچار دلسردی و استرس شوید. به همین دلیل است که دوری از دل‌مشغولی های روزانه می تواند شما را از این شرایط برهاند. سفر با هیجان همراه است، به ویژه اگر برای اولین بار است که به مقصد خود سفر می کنید. این مسئله می‌تواند باعث افزایش ترشح ? هورمون آدرنالین و همچنین کاهش کرتیزول شود. به همین دلیل است که اکثر ما در سفر احساس رضایت و آسودگی خاطر بیشتری داریم.
  • خودشناسی در سفر
از قدیم گفته‌اند “اگر می خواهی کسی را به خوبی بشناسی با او همسفر شو“. سفر کردن به شما کمک می‌کند تا ذهن بازتری داشته باشید. در نتیجه بیش از هر زمان دیگری به خود واقعی تان نزدیک هستید. سفر شما را در شرایط مختلفی قرار می‌دهد که می‌توانید توانایی‌ها، مهارت‌ها و تجارب خود را محک بزنید و خود را بیشتر بشناسید. حتی گاهی در سفر به عادت‌های پنهان خود پی می‌برید.
  • احساس رضایت و خوشحالی در سفر
وقتی در سفر هستید هیچ مشغولیتی جز خوش گذراندن ندارید. شما از روزمرگی خارج شده و برای اتفاقات جدید آماده می شوید. وقتی بیرون از فضای همیشگی باشید احساس آزادی بیشتری می‌کنید که این احساس می‌تواند حس خوشحالی و رضایت خاطر را در شما تقویت کند. این مسئله به اندازه‌ای جدی است که حتی برنامه ریزی برای یک سفر در روزهای آینده می‌تواند برای شما هیجان انگیز و لذت‌بخش باشد. ( شما اینطور نیستید؟ )
  • افزایش انعطاف روانی
ثابت شده که حس هیجان ناشی از کشف مکان ها و انسان های جدید یک تنش مثبت در شما ایجاد می‌کند. بیش از آن که سردرگم باشید، هیجان‌زده هستید. به همین دلیل است که می‌گویند سفر باعث تقویت روح و روان انسان می‌شود. روبه‌رو شدن با شرایط جدید در سفر شما را از عادات روزمره دور می‌کند، به همین دلیل ذهن شما باید برای یک برنامه جدید و شرایط جدید آماده شود.  این مسائل باعث می‌شود که از نظر روحی و روانی شخص منعطف‌تری باشید.
  • افزایش خلاقیت
سفر می تواند باعث انعطاف‌پذیری روحی شما باشد، ضمن این که تحقیقات نشان می‌دهد در مسافرت قدرت خلاقیت شما به شکل چشم گیری افزایش پیدا می کند. آشنایی با فرهنگ‌های مختلف می‌تواند باعث افزایش ادراک بصری ذهنی شما شود که در نهایت قدرت خلاقیت ذهنی را افزایش می دهد. سفر کردن باعث می شود که قدرت حل مسئله و عملگرایی نیز در شما افزایش یابد.

خلاصه کلام

سفر راهی برای پخته شدن، تجربه کردن، آموختن و شناختن است. هرکدام از این موارد به تنهایی می‌تواند بخشی از شخصیت شما را به خود اختصاص دهد. سفر کردن چه به صورت جمعی و چه به صورت انفرادی دارای مزیت‌های فراوان است که در مقاله به آنها اشاره کردیم. بنباراین بسیار مهم است که در زمان هایی که دچار استرس و ناراحتی هستید راهی برای یک سفر حتی یک روزه هموار کنید تا بتوانید با افزایش روحیه و سلامت روان دوباره به زندگی و شرایط کاری خود بازگردید.


جستجو کردن
اندازه
قیمت
امکانات رفاهی
امکانات
جستجو کردن

مقایسه اقامتگاه ها

مقایسه کنید

مقایسه تورها

مقایسه کنید