برای تغییر دادن کاربری خانه های با قدمت زیاد راه های زیادی وجود دارد که می توان علاوه بر حفظ نحوه ساخت و ساز و معماری زمان های گذشته، از آن ها درآمد زایی داشت. فقط کافیست مقداری تعمیر روی اینگونه خانه ها انجام داد تا آن ها را از هر جهت ایمن ساخت.
برای آگاهی از اینکه چه کارهایی با خانه های قدیمی می توان کرد، با ما همراه باشید.
تبدیل خانه‌های قدیمی به رستوران
یکی از راه های جالب برای نگهداری و درآمدزایی از خانه های قدیمی، تبدیل آن ها به رستوران است.
افرادی که در آپارتمان زندگی می کنند و خانه آن ها پنجره‌های مشرف به حیاط ندارد مشتری اینگونه رستوران ها خواهند شد.
در سال‌های گذشته در پایتخت کشورمان چندین مورد از این خانه‌های قدیمی که تغییر کاربری داده و تبدیل به رستوران شده‌اند، داشته است که یکی از آن ها در محله قدیمی نوفل‌لوشاتو قرار دارد.
 
تغییر کاربری خانه های قدیمی با تاسیس کافه
بعضی از ساختمان‌های قدیمی با سبک معماری زیبای خود، برای تاسیس یک کافه دنج، گزینه بسیار خوبی به شمار می روند. گشت و گذار کردن در بافت های قدیمی برای نسل جوان در دنیای امروز، تفریح جذابی است.
خیلی از جوانان امروزی هستند که ترجیح می‌دهند اوقات فراغت خود را با دوستانشان به جای کافه‌های لوکس در حیاط یک خانه قدیمی بگذرانند.
دیزی‌سرا با معماری قدیمی
نوع غذایی که در رستوران‌های قدیمی برای مشتریان ارائه می شود با فضای آن ارتباط مستقیم دارد. مثلا احداث یک دیزی‌سرا با فضایی سنتی بسیار جالب است و مشتریان زیادی را به خود جذب می کند.
بعضی از دیزی‌سراها هستند که از نقش و نگارهای دوران صفوی بر روی دیوار و سقف خود استفاده می کنند تا یک شام ساده را به خاطره ای فراموش نشدنی تبدیل کنند.
اگر به دنبال تغییر کاربری منزل قدیمیتان هستید، تبدیل آن به دیزی سرا پیشنهاد خوبی است.
فروش صنایع دستی در خانه‌های قدیمی
معمولا در نزدیکی موزه‌ها یا آثار تاریخی هر شهر، مغازه‌ها و فروشگاه هایی وجود دارد که صنایع دستی یا کتاب های قدیمی می‌فروشند و افرادی زیادی برای داشتن یادگاری، از آن ها خرید می کنند.
اگر خانه‌ قدیمی شما نزدیک به موزه یا اثری تاریخی قرار دارد، پیشنهاد می کنیم چنین مغازه‌ای برای جلب توجه گردشگران در خانه قدیمی خود ایجاد کنید.
خانه‌ای برای جذب گردشگر
برای تشویق کردن دیگران به سفر به شهرتان و افزایش تعداد گردشگران نیازی نیست کارهای خیلی بزرگی کنید.
برای توسعه صنعت گردشگری شهرتان لازم است یک خانه قدیمی پیدا کنید و یک کرسی وسط اتاق های آن بگذارید. چند دست رخت‌خواب هم برای استراحت مسافران تهیه کنید.
در چند سال اخیر بسیاری از افراد با این شیوه درآمدزایی کرده‌اند.
جایگزینی ساختمان قدیمی با هتل
اگر شما هم یکی از این خانه‌ های قدیمی و دلربا دارید به شما توصیه می کنیم، به جای اینکه آن را تخریب کنید و یک آپارتمان چند طبقه بسازید، آن را ترمیم کرده و یک هتل قدیمی در آن احداث کنید. به این ترتیب سالانه تعداد زیادی گردشگر به هتل شما خواهند آمد.
اینگونه هتل ها چند اتاق مجزا و چند سرویس بهداشتی و حمام جداگانه لازم دارند.
نتیجه گیری:
به شما پیشنهاد می کنیم برای حفظ هویت گذشته، اگر خانه ای قدیمی و جذاب دارید به جای تخریب، آن را مرمت کرده و تبدیل به یک محیط با نشاط برای استفاده دیگران کنید
جستجو کردن
اندازه
قیمت
امکانات رفاهی
امکانات
جستجو کردن

مقایسه اقامتگاه ها

مقایسه کنید

مقایسه تورها

مقایسه کنید